Navigační lišta REGISTRACENavigační lišta TABLONavigační lišta STATISTIKANavigační lišta SOUTĚŽENavigační lišta POMOZTENavigační lišta REKLAMANavigační lišta KONTAKTNavigační lišta
Navigační lišta
Horní lišta bez menu
Logo Zpovědnice
Online zpověď Návštěvní kniha Nová zpověď Časté dotazy
Dolní lišta Dolní lišta Dolní lišta
Nabídka voleb Dolní lišta voleb
Zpověď č.1182498, vloženo 25.11.2021 08:15:43 Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Problém se štěnětem. Pejskaři POMOC!
Ahoj, mám doma nové štěňátko. Před jeho pořízením jsem si studovala různé materiály, jak ve všem postupovat a měla jsem pocit, že to budu zvládat dobře. Opak je však pravdou. :-D

Štěňátko je hodně temperamentní a tvrdohlavé a to už ve věku dvou měsíců. S přítelem ho máme dnes doma teprve pátý den a pořád dolaďujeme jeho pravidelný denní režim. Sice je to náročné, ale vše se dá zvládat, až na jednu důležitou věc.

Pejsek většinu času odmítá spát na svém místečku, namísto toho sedne přede dveře přítelova pokoje (spíme odděleně) a dožaduje se přístupu k němu, aby mohl spát na jeho posteli - má letiště, což se štěňátku asi líbí. Obecně se první dny vyspalo nejlépe právě tam a s ním po boku.

S přítelem se střídáme prakticky na směny, aby se vždycky ten druhý mohl vyspat, tím pádem je nežádoucí nechat štěně kňučet a škrábat na jeho dveře, jelikož by ho to budilo a nebyl by pak odpočatej na svou štěněcí šichtu.

Dodávám, že jsme ho na té posteli nechali spát jen z čirého zoufalství, aby se nebudilo hodinu co hodinu a aby mělo dostatek spánku, co potřebuje, plus abychom se mi aspoň na 2 - 3 hodiny taky vyspali. Jenže pejskovi se tam zalíbilo, pamatuje si to a na svém místě se vyspí jen, když usne jinde a někdo z nás ho na něj přenese. Když se pak případně probudí, opět sedne přede dveře od přítelova pokoje a začne to nanovo.

Štěně je kvůli tomuto většinu dní přetažené a nedospalé, díky tomu víc aktivizuje a dělá hlouposti. Odpočívat odmítá a v součtu spí moc málo, opakované venčení a chození po zahrádce nepomáhá. Já pak nemám jinou možnost, než se ho snažit nějak utahat a zabavit, hrát si s ním, aby se unavilo. Jenže tím už často přetahuju čas, po jaký má být vzhůru, když už by mělo jít zase spát.

Je to začarovanej kruh a já opravdu nevím, co s tím mám dělat. Prosím o rady a tipy, nebo vaše zkušenosti. :-( Děkuji

 máma štěněte Žena32  VYMAZAT

Zaslaná rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš, aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj si ji ZDE !
 
25.11.2021 19:43:31
Co máte za plemeno?

Zásadní chyba byla, že jste ho vůbec na tu postel pzstili a další chyba, že mu ustupujete. Holt musíte být trpělivý a především důslední. Pes si nebude vybírat, kde bude spát... A když ano, tak se těšte až vyroste. Nebude vás vůbec poslouchat.
 Gdjc
25.11.2021 13:06:57
"Nejspíš jí tu postel do začátku povolíme a pak budeme postupně odnaučovat."

Zníš úplně jako člověk, schopný něco (od)naučit psa. Konec sarkasmu.
 Odpočinek Muž52 Kategorie
25.11.2021 12:58:02
Loca Loca: Jediná potíž je v tom, že si prďola našla odpočinkové místo mezi venkovními a vchodovými dvěřmi, které zůstávají zavřené, jelikož nám sem potom jde chlad. :/ Ale uvidíme. Nejspíš jí tu postel do začátku povolíme a pak budeme postupně odnaučovat. Třeba po tom bude schopná ležet a odpočívat i jinde, aniž by jí bylo nějak smutno.
 máma štěněte
25.11.2021 12:16:19
Je jasné, že se mu tam líbilo. Na vás je, aby jste tenhle přechod, kdy se bude štěně dožadovat chodit spát do postele a tím pádem kňučet nějak přečkali. Ono si zvykne, dojde mu, že si tím nic nevybrečí.
Nejlepší by bylo zjistit, kam si sám jde lehnout v bytě, ne mu určit pelech, ale atˇ si svoje místo, kam si nejraději lehá vybere sám. Pak tam dát pelíšek a prostě nechávat ho tam spát.
Pokud tam vydrží delší čas bez kňučení, pochválit a dát třeba pamlsek..a postupně by mu to mělo dojít, že do postele prostě ne.
Nespal v posteli roky, takže ten návyk tam není tak zakořeněný, jen ví, že mu tam bylo fajn, tak se dožaduje. Jen jde o to, kdo to vydrží a podlehne jako první.
 Loca Loca Žena98 Kategorie
25.11.2021 12:09:22
Simsalabimbam, ano, samozřejmě nám deku dali a hned na první noc jsem mu ji rozprostřela na nový polstrovaný pelíšek. Přišlo nám ale, že jak byla celý den třeba v pohodě, tak po ulehnutí na tu deku s tím pachem jí začalo být akorát smutno. Druhý den to bylo to samé, takže třetí noc jsme jí zkusili deku vzít a nechat pelíšek jen tak, jak je - a hned byla při usínání klidnější. Stejně jako při spaní na přítelově peřině.

Asi to u každého pejska funguje jinak, protože jí to zjevně dobře nedělalo. K tomu zbytku: ano, odpočinkové místo si štěně samo našlo v mezichodbě od vstupních a vchodových dveří a nejraději tam lehá na studené podlaze. Je to zvláštní, ale je to tak. Zkusila jsem mu tam jednou dát něco, na čem by leželo, ale stejně se přesunulo o kus dál na tu dlažbu - taky je to napůl husky, těm teplo moc dobře nedělá. :-)

A to poslední je fajn nápad... Prostě psa nechat, až se sám rozhodne, že už je mu to v posteli nepohodlné, a získá pocit, že opouští on toho člověka a je to jeho rozhodnutí. :-D
Smajlík  máma štěněte
25.11.2021 11:26:14
Nemáte náhodou od chovatelů deku s pachem jeho mámy a sourozenců? My jsme pořizovali štěně na jaře a zpočátku jsem s ním spala na zemi na matraci. Přes den spal v pelíšku, kde měl zmíněnou pachovou deku. Pokud ji nemáte, zkus vzít třeba starý ručník a dávat mu ho na místo, kde rádo lehává, aby si ji spojil se spaním a jeho odpočinkovým místem.
Náš pes postupně začal spát v pelechu s dekou i v noci, holt se ke mně na matraci už ani pořádně nevešel. Začalo to usínáním se mnou a pak vždycky v noci přelezl do pelechu. Po pár týdnech už chodil suverénně do pelechu a do postele mi začal znova skákat až teď v pubertě - beru to jako provokaci (a co teď udeláš, paničko?!)
 Simsalabimbam
25.11.2021 11:18:27
Jasně... Já jsem to probrala ještě s pár dalšími chovateli, a opravdu je potřeba trochu zvolnit. Nechat psisku volnost a nenutit ho dělat to, co nechce, když je tak malé a teprve si tu zvyká. Já jsem se moc bála, že něco zkazím, až jsem zapomněla na individualitu každého psa. Už vím, které věci dělat jinak a že nemusím plašit. Podle všeho bude spát v posteli, nedá se nic dělat. :-D

Každopádně díky za příspěvky. :-)
 máma štěněte
25.11.2021 10:22:45
Připadá mi, že očekáváš od štěněte příručkové chování, ale toho se od většiny živých tvorů nedočkáš.
Zkrátka máte hodně kontaktní zvíře kterému se u přítele líbí a jestli je trošku tvrdohlavé, tak nečekej že se nechá odradit. Zvířata si obvykle najdou místo na kterém trvají, ať se to pánečkům líbí, nebo ne.
Nějak nevím čemu vadí štěně v posteli, navíc při oddělených ložnicích? Nebo ti víc vadí, že si štěně nevybralo tebe?
 Semizar Muž49 Kategorie
25.11.2021 10:22:21
Žádný pes nebude spát na místě, které mu určíš ty. Každý chce být blízko pána. Moje zkušenost.
 leafroller Muž73 Kategorie
25.11.2021 09:39:09
Jo, já vím, žeby se ho nemělo učit spát tam v posteli. Prostě to zkuste vydržet, on to nakonec před dveřma vzdá a vrátí se k tobě na místo. Anebo skuste jěště mu před přítelove dverě dát takové to látkové psí hnízdečko mávají to kočky nebo morčata. Tak bude mít na výběr. Buď před dvěre do hnízda nebo zpět k tobě. "_"
 bumbálka
25.11.2021 09:25:14
Známí štěně nechali spát u postele a když kníkalo, tak na nêj položili ruku a rase spalo. Ale v posteli nebylo ani jednou.
 Alda
25.11.2021 09:21:49
bumbálka: Díky za tvou reakci. To jsem taky zvažovala, jenže všude na netu chovatelé straší, že jakmile ho to jednou naučíš, tak už ho to neodnaučíš... A že to nemáš dělat, poklud nechceš aby tam ten pes spal už napořád.

I kdybychom ho tedy ale nechávali spát v posteli u přítele, štěně by ho pak budilo na čurání, etc, zatímco on musí spát, aby měl sílu věnovat se mu druhou polovinu dne.
 máma štěněte
25.11.2021 09:19:09
Znovu opakuji, že štěně není nikde zavřené samotné, spí SE MNOU v ložnici, kde je také to jeho místo, na kterém se mu nechce spát. Z mé ložnice vedou dveře do přítelova pokoje.

Někdy si lehnu k němu na zem a ležím s ním, klidně i půl hodiny, aby se cítilo v bezpečí. většinou jsme s ním s přítelem oba, dokud neusne. Ani na moment není samo, ani v noci, ani ve dne. Oba pracujeme z domu, takže nemusí zůstávat samo.

Není to o tom, že bych byla nějak nespokojená, já to tomu štěňátku nezazlívám. já se snažím, aby mu bylo dobře a spíš jsem zoufalá z toho, že nevím, jak to teď mám zařídit. Zpátky už to spaní v posteli nevrátím, tudíž mi ani nepomůže myslet na to, že byla chyba to a to. V současné situaci mi to nijak nepomůže.

Chápu tedy, že kdyby mělo třeba 3 měsíce, už by to zvládalo líp. S tím už teď ale nic nenadělám.
 máma štěněte
25.11.2021 09:15:59
Ja nevím, tak ho tedy nechte spát na tý posteli prozatím. Až trochu vyroste, pak to zkuste změnit. Já bych na to neměl tvrdost ho nechat malinkého zlaťoučkého před dvěrmi, pustil bych ho nahoru. A neboj, né všichni zde se chovaj hnusně. Ať se daří s malinkým!
 bumbálka
25.11.2021 09:11:15
"přetahuju čas, po jaký má být vzhůru, když už by mělo jít zase spát"

Dvouměsíční štěně nemá spánkový režim jako ty, nedá se po něm chtít aby bylo celý den vzhůru a celou noc spalo, leda že byste mu vždycky večer hledali na hlavě vypínač kladivem.

"Štěňátko je hodně temperamentní a tvrdohlavé"

Co je to za rasu?
 Odpočinek Muž52 Kategorie
25.11.2021 09:05:49
Odpověděla sis sama, v předposledním odstavci. Jen z toho co píšeš jste udělali několik chyb:
- dva měsíce (plus už ho nějaký ten den máte doma) jsou na vytržení ze smečky moc brzy
- ukázat štěněti v novém prostředí spaní v posteli a pak ho nechávat v noci "zavřené" samotné, je pak logické že se v noci v té hrůze co se stalo (nebo co udělalo) nevyspí, a že s jeho chováním přes den pak nebudete spokojení, i výchova (ne výcvik) pak kulhá na všechny nohy
- samotu se psi musí NAUČIT, je to v rozporu s jejich instinkty
 Odpočinek Muž52 Kategorie
25.11.2021 08:59:41
Odpočinek: Že o slušnosti mluvíte zrovna vy, když jste schopný být takhle protivný a neurvalý bez jediného důvodu a ještě vám to dělá dobře. Možná též nějaká diagnóza.

Opět se ujišťuju v tom, že psát cokoliv na Zpovědnici je blbost, lidé tady umí zpravidla jen rýpat a psát jedovaté reakce namísto toho, aby se někomu snažili pomoct, když už člověk v té situaci je.

Tak díky za nic
 máma štěněte
25.11.2021 08:55:05
SLUŠNÝ chovatel. To selektivní čtení/chápání krátkého prostého textu musí mít nějaké číslo diagnózy, jinak to není možné.
 Odpočinek Muž52 Kategorie
25.11.2021 08:53:21
//Minimální věk pro odběr štěněte od feny je 50 dnů (vyhláška č. 21/2013 Sb.).//
 máma štěněte
25.11.2021 08:50:49
Věk dvou měsíců je zcela standartní věk, ve kterém pejsci chodí k novým majitelům.

Zkuste si o tom něco přečíst, zjevně nemáte aktuální znalosti ohledně této tematiky.
 máma štěněte
25.11.2021 08:47:17
Ve dvou měsících věku má být ještě s mámou a sourozenci - slušný chovatel by vám tak mladé zvíře ani nedal. Plyšák to fakt není.
 Odpočinek Muž52 Kategorie
25.11.2021 08:44:56
Nemůže mít separační úzkost, když s ním celé dny někdo je. V tomhle věku ani nemůže být zcela závislé na konkrétním člověku, jsou mu jen dva měsíce.

Za to, co jsem vyčetla sice nemůžete, můžete však za nepodložené závěry, kterými kritizujete lidi, co si sem přišli nechat poradit, aby zvířeti pomohli. nerozumím vaší potřebě psát tak unáhlené a obviňující závěry, když nemáte všechny informace.
Smajlík  máma štěněte
25.11.2021 08:40:41
Napsal jsem jen 6 slov - nemůžu za to, že si po jejich přečtení pamatuješ jen to poslední, a první dvě jako kdybys nikdy nečetla.
 Odpočinek Muž52 Kategorie
25.11.2021 08:39:16
A vy pane Odpočinku mi tedy napište, jak byste to řešil vy, aby to tedy dle vás nebylo týrání.

S pejskem celé dny někdo je, buď já nebo přítel, nikdy není zcela samo A pokaždé s ním někdo spí v místnosti. Někdy dokonca oba a jeden z nás na zemi.
 máma štěněte
25.11.2021 08:37:26
Prosím...? V čem konkrétně ho týráme?

Dodávám, že nestojím o trollící a jedovaté reakce.
Smajlík  máma štěněte
25.11.2021 08:36:00
Separační úzkost, to zvíře prachsprostě týráte.
 Odpočinek Muž52 Kategorie



Přidání rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
TVÁ PŘEZDÍVKA:

OPIŠ BEZPEČNOSTNÍ KOD:
Captcha

Tento inzerat koupíte on-line od 100 Kč.
Přidej inzerát on-line od 100 Kč
TEXT ROZHŘEŠENÍ:

PŘILOŽ SMAILÍKA:
Smail Palec nahoru Smail Hrozící Smail Drží palec Smail Není to důležité Smail Dostaneš do huby Smail Smutný Smail Cože?? Smail Safra Smail Pusinka
jupííí tak bacha držím palec to je fuk tumáááš ach jo no nééé ?! safra mmmuc
(žádný )


Nejlepší chorálová skupina světa... GREGORIAN 2020 ...20th ANNIVERSARY WORLD TOUR.

REKLAMA
Copyright 2003 www.zpovednice.cz + www.spovednica.sk