Cookie Consent by Free Privacy Policy website
Navigační lišta REGISTRACENavigační lišta TABLONavigační lišta STATISTIKANavigační lišta SOUTĚŽENavigační lišta POMOZTENavigační lišta REKLAMANavigační lišta KONTAKTNavigační lišta
Navigační lišta
Horní lišta bez menu
Logo Zpovědnice
Online zpověď Návštěvní kniha Nová zpověď Časté dotazy
Dolní lišta Dolní lišta Dolní lišta
Nabídka voleb Dolní lišta voleb
Diskuze č.1221411, vloženo 27.08.2023 13:15:18 Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Většina lidí netuší, která bije
Aneb opakující se vzorce a poučení se z nich.

Víte co se stalo s římským imperiem, když začali nahrazovat v mincích zlato niklem a začali žít na dluh?

Co se stalo, když začali být lidé nespokojeni s demokracií a začali volit populisty?

Co se stalo, když lidé zapomněli na hrůzy války?

Všechno se opakuje ve spirále a spirála vede prostorem v další spirále. Ať už je to den a noc, sucho a déšť a co teprv měnící se lidská nátura v těchto podmínkách

K úspěchu stačí být cvičený opičák, nastudovat si a zažít si "cik-cak vzorce"
Tak jako na burze při vzestupném trendu akcie stoupá dva schody nahorů a jeden schod dolů - cik-cak, podobně i klesá. Kdo tohle vidí zezhora - čili vidí big picture, dokáže směr lépe identifikovat a při poklesech neprodává.
Pak je ta větší spirála, která nám říká, že žádná firma nemůže žít donekonečna, žádné impérium nemůže takto žít...

Takže soudruzi, poučme se z krizového vývoje, z politbyra mi dali materiál od jednoho šikovnéhou soudruha imvestora. Ten materiál není jen o investování, i když vlastně vše úspěšné se točí kolem peněz. Překvapivě tam nenaleznete nic nového. Jen si znovuuvědomíte jak jsou důležité vzorce a jejich opakování. Že tak jako každý jednou odejde z života, tak se stejnou jistotou nic, žádný systém nevydrží věčně. A že vlastně člověk si může zažít i určitý rytmus, naučí-li se o těchto věcech přemýšlet a i já "blbej komunista" jsem důkazem, že člověk může pochopením jednoduchých paternů překročit svůj stín. K lekci patří i chyby, jistě nikdo není neomylný.

A pro investory - firmy jako Blackrock, Citadel a Goldmani vydělávají nejvíc právě na cik-cak pohybech, protože znají lidskou psychiku a ta je ve spirále stále stejná. Lidi dělají doloůa ty stejné chyby.

Dole tedy to slíbené video, kdo máte koule a čas na 45 minut rychlé angličtiny
 matouch4 Muž51 Kategorie  VYMAZAT

Zaslaná rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš, aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj si ji ZDE !
 
29.08.2023 20:06:41
tak se stejnou jistotou nic, žádný systém nevydrží věčně.

Vyjma systému, ve kterém se to všechno děje.
 eaik
29.08.2023 20:03:59
Takový histrionský komplex tady měl jakýsi pragmatix.
 prion
28.08.2023 12:59:03
Většina lidí netuší, která bije

Já bych toto tvrzení upřesnil, všichni tvrdě mnoho tisíciletí spí a není zde nikdo kdo je probuzený, a tak nespí.

GVKB
Smajlík  Ideologie v praxi
28.08.2023 12:23:33
Teta Dana: Myslím, že už dávno hádáš. ;-) Jinak dám každému nápovědu, podle které by mě měl odhalit hned. Kdo jsem, to se každá dozví z mé přezdívky. ;-D Cliff Booth!
 Cliff Booth Muž46 Kategorie
28.08.2023 09:54:05
Cliff Booth - můžu taky zkusit hádat, plsky? Ne hned teď, potřebuju tě chvíli sledovat :)
Oshii nejsi, ten dává češtině pěkně na frak (asi nějaká dys-porucha) a má jiný styl psaní, nepředpokládám, že by ho zvládl změnit.
O/EH/Sven taky podle mě ne...
 Teta Dana Žena46 Kategorie
27.08.2023 21:57:10
jesterka: Škoda, mohlo to být jako logik (ta hra). ;-) Bys nahodila deset nicků, já bych ti napsal, jestli jo, nebo ne, ty bys nahodila dalších deset, a takhle bys zužovala množinu možných nicků. Ale možná dobře, že s tím nezačneš, mohla bys mě dostat do nepříjemné situace. ;-) By sis s tím dokázala určitě dobře poradit. Na rozdíl od matoucha, který je dost mimo.

matouch4: To už bych spíš pochopil toho Znuděnýho nebo oshiiho, tam se to hůř poznává, jsou to místní když ne přímo legendy, tak známé osobnosti, ale Huml, to je úlet jako kráva. No a Sven nejsem. Že zmizel, to může být tím, že je na dovče. Nebo něco dělá. Si myslíš, že jsem tak hloupý a jakmile bych si tu udělal profil, tak přestanu pod tím Svenem psát, kdybych nechtěl, abych byl za něj považován? Ani nevím, co psal tak hrozného, abych popíral, že jsem on, když bych on byl. Jsi prostě mimo, totálně mimo.
 Cliff Booth Muž46 Kategorie
27.08.2023 21:51:41
Jinak mi motto v mém profilu opět potvrdilo, že jsem blb. Nejdřív autobusák a pak... tenhle ....
Smajlík  matouch4 Muž53 Kategorie
27.08.2023 21:46:15
Cliff: No na ty bych te teda netipla, spis na nejaky trolly, kteri to tu nebrali vazne, ale zaroven i dobre diskutovali. Ale michat se do toho nebudu, zatim pockam, jestli treba budes odhalen nekym jinym :D
 jesterka
27.08.2023 21:43:20
Cliff Both: tak užívej attention whore profilovku :ddd
Ono to funguje. Když jsem se bavil s Humlem, tak jsem si představoval vždycky toho dědka
Smajlík  matouch4 Muž53 Kategorie
27.08.2023 21:34:47
"Jinak se spíš stydím, že tyhle detaily vůbec vím.. "

Jseš úplně mimo a jestli tomu věříš, tak jenom dobře pro mě. Čím víc spekulací, čím víc profilů, které tu mám nebo jsem měl, tím líp pro mě. Vymlouvat ti to dál nebudu.
Smajlík  Cliff Booth Muž46 Kategorie
27.08.2023 21:31:53
Sven: Jinak se spíš stydím, že tyhle detaily vůbec vím.. Ale však si můžeš na svou profilovku filmového herce čechrat peří. Blbych lidi je tu dost a já to kazit nebudu :-)
 matouch4 Muž53 Kategorie
27.08.2023 21:30:31
matouch4:

Klidně adminům ukaž tenhle příspěvek: Nemám problém s tím, aby ti napsali, pokud bych byl Huml nebo Sven. Ale oni ti to asi ani tak nesdělí.

Adminům jsem nenapsal do profilu ani jednou. kaitenovi tam píše gazzapo, to ohledně sdělení od Tety Dany, že její jméno je D.

Evidentně si mě s někým pleteš, a to nepíšu proto, abych se kryl, něco popíral, ale abys z toho nezačal šílet. Jsi úplně vedle.
 Cliff Booth Muž46 Kategorie
27.08.2023 21:22:37
Cliff: postoupil bys zkoušku ohněm a na svou žádost požádal admina, jestli jsi EH? Odpověď admina by mohla znít
a) není to EH
b) nebudu se k tomu vyjadřovat

Ostatně jako Sven, který těsně před tebou zmizel, píšeš adminovi do profilu celkem často a hlásíš závadné příspěvky
 matouch4 Muž53 Kategorie
27.08.2023 21:15:59
Spousta lidí to ví. Jen hloupě věří centrálním bankám, autoritě (jsou k tomu od mala vedený), který se tváří jak mají všechno pod kontrolou.
 Chlupaté Bručounské Muž28 Kategorie
27.08.2023 21:14:20
jesterka: Dost známej? Pro někoho možná jo, pro někoho vůbec. Nijak si na své minulosti tady nezakládám. Ono taky ne vše bylo tak úplně v pořádku, abych na to byl hrdý. ;-D Ale byla taková doba, šlo si trošku dělat srandu, tak jsem to dělal. V profilu už někdo tipoval, že jsem Znuděnej a oshii.
 Cliff Booth Muž46 Kategorie
27.08.2023 21:13:10
U toho výpisu call opcí to funguje tak, že je jedno kam až nahoru se dostane cena, ale nesmí se dostat pod určitou úroveň. Čas pak hraje pro vás tím, že čas snižuje kredit, který budete muset vrátit, neklesne- V expiry date, když to tedy pod tu úroveň neklesne, máte kredit 0 USD a nemusíte nic vracet.

Je to na jednu stranu strategie třeba i s 90% pravděpodobností zisku, ale ten zisk je malý. Když řeknu riskujete třeba 30.000 USD a maximální zisk máte 50 USD. Ještě když to jde proti vám a nepřekročí to danou linii neprodelste tolik.

Je to jak velké obchodní domy obchodují. Tedy výpisem opcí a futures na opce. Občas výpisuji opce také a zjistím spreadem (něco jako pojistka)
 matouch4 Muž53 Kategorie
27.08.2023 21:09:19
Cliff: tak pod jinyma nickama pisu treba jen jednorazove, takze to by asi neproslo:D a jsi aspon dost znamej, aby to slo uhodnout?:D
 jesterka
27.08.2023 21:02:03
Cliff: Pisu, ale u tech lidi vim, pod jakou prezdivkou tu vystupujou :)
Njn tak kdyz sem prijde nekdo z drivejsich casu, tak je clovek zvedavej no:D Ale 15 let je na me asi moc.
 jesterka
27.08.2023 21:01:43
jesterka:

Ale jestli to uděláš tak, že napíšeš devět nicků, které patří Tobě, a jeden, u kterého si myslíš, že patří mně, tak na to nepřistoupím. :-D
 Cliff Booth Muž46 Kategorie
27.08.2023 20:57:33
jxtydytd: teď když se čekalo na výsledky earnings NVDA tak před zveřejněním výsledků vyspali covered call opce, shrábli premium a market šel pak dolů. Ale jinak není těžké po zveřejnění earnings zjistit z čeho mají příjem. To je veřejně dostupné. Konkrétne Citadel má největší poddíl při nízkých objemech na tradingu a vypisují tedy denní covered call opce, které jsou až 43% objemem všech opcí.

Nejde vždy o informace. Trh dělá zig-zag pořád. Někdy je špatná informace vyhodnocena jako dobrá (třeba horší retail sales je nadějí pro zkrocení inflace), jindy ta samá zpráva v jiné době je vyhodnocena jako špatná.
Spíš o tom víš kulový.

Ted je nízký objem, vysoká volatilita, tak si to posílají kam chtějí. A je jedno jestli bad news je pro trh dobrá nebo špatná.
 matouch4 Muž53 Kategorie
27.08.2023 20:37:23
ne, firmy jako Blackrock vydelavani diky zakulisnim znalostem, podobne joka rada senatoru
 jxtydytd
27.08.2023 20:23:59
jesterka:

Jak to můžeš vědět, že pletu? Buď si s nikým jiným jinde nepíšeš, ale pak by ses neptala, kdy a kde jsme si psali. Nebo si s někým někde píšeš, ale pak nemůžeš vědět, že to nejsem já. ;-)

Nicků na Zpovědnici? Jestli jich bude aspoň deset, tak ano. To ale napiš ke mně do profilu, jo? A že i Tebe to zajímá. To jsi už dneska druhá. ;-)
 Cliff Booth Muž46 Kategorie
27.08.2023 20:17:53
Cliff: Pletes, ale to nevadi. Muzu taky hadat, kdo jsi?:D Napisu vycet lidi a ty jen reknes, jestli jsi mezi nimi :D ?
 jesterka
27.08.2023 20:14:00
jesterka: Si myslím, že nepletu, ale kdyby náhodou jo, tak to neva.
 Cliff Booth Muž46 Kategorie
27.08.2023 20:11:47
matouch4: Nejsem ani jeden z nich a že mě máš za EH/O beru jako urážku. :-D

Neobjevil jsem se tu z ničeho nic, chodil jsem sem už před circa 15 lety (nechci být přesnější, abych na sebe neprozradil víc). Jenom poslední asi čtyři roky jsem sem přispíval minimálně, a dění už ani nějak extra nesledoval. V době, kdy jsi tu měl prvního matoucha, jsem sem chodil často, takže si tě pamatuju. Proč si myslíš, že pamatuju gazzapo? Protože jsem pamětník Zpovědnice, pamatuju si ty bitvy tady, bordel, bavilo mě to sledovat a sem tam i něco napsat. Mám to i v profilu, že jsem se sem vrátil. Ty tvé tipy jsou ale úplně mimo.
 Cliff Booth Muž46 Kategorie
27.08.2023 19:58:09
Cliff: No ja se obavam, ze si me s nekym pletes:D

Ale asi si udelam screenshot toho, ze jsem chytra, vetsinou jsem udajne blba, natvrdla a nechapu psany text :D
 jesterka
27.08.2023 19:50:14
Sven: a vidíš...přesto jsem se v tobe snažil najít to dobré....mé nesshody s EH není těžké dohledat
 matouch4 Muž53 Kategorie
27.08.2023 19:48:57
Cliff: hele, ať si udělá každej obrázek sám. Ještě nedavno si tu psal jako Sven a za mě jsi EH, alias před tím Odpočinek.
Máte naprosto stejný vyjadřování, pohled na svět, místa která vás triggerují.....

Ty mě znáš už z dob, kdy jsem byl proti rusofobům....nějaké 4 roky zpět...tak ses tu neobjevil z čista jasna.
Ale říkám - nechám to na každém. Je mi jasný, že to budeš chtít vyvracet.
 matouch4 Muž53 Kategorie
27.08.2023 19:43:35
jesterka: Všude tam, kde jsem si Tě našel. ;-)

To by mě taky zajímalo, kterého admina myslí.
 Cliff Booth Muž46 Kategorie
27.08.2023 19:41:56
matouch4:

Čoveče, ty píšeš o IQ a ubírání, a pak rovnou předpokládáš, že jsem něco uměl jako admin, aniž bys měl jistotu, že jsem někdy adminem byl, od toho pak stavíš nějaké podinvé konstrukce. Ještěrku si neberu na pomoc, já jí píšu, že je chytrá ne kvůli tomu, že ti tu v něčem oponuje, ale protože chytrá je. Neskromně si o sobě myslím, že to na člověku dokážu poznat. A cítím potřebu jí to sdělit, nemůžu si pomoci.

Kterého admina myslíš? Doufám, že ne O. alias EH? To bych začal pochybovat o tvém zdravém rozumu. Teď jen pochybuju, že máš na investování buňky.
 Cliff Booth Muž46 Kategorie
27.08.2023 19:41:39
Cliff: Jo a kdy a kde? Nedelej tajemnyho :D asi se mylis, ale stejne me to zajima :D
 jesterka
27.08.2023 19:37:47
Matouchu jakej admin?:D
 jesterka
27.08.2023 19:37:34
jesterka:

Že už jsme si někdy někde psali. ;-)
 Cliff Booth Muž46 Kategorie
27.08.2023 19:33:20
Cliff: Fakt nevim. Tak aspon naznac, ted jsem zvedava.. :D
Smajlík  jesterka
27.08.2023 19:32:01
Cliff Booth:
 matouch4 Muž53 Kategorie
27.08.2023 19:31:22
Víš, ty jsi uměl jako admin jednu věc. Lidi chytat za slovo, jednat s nima jako se školákama a tím je nasírat. A jakmile se je podařilo vyprovokovat - nědso se ozval, pak ses jim mstil nekonečným banem.

Podle mě na ZP tohle nepatří a i když tu máš dobré názory, přes tvé ego slunce nesvítí. Ubírá ti to tak 30% z IQ.

Teď sis vzal na pomoc hádavou ženskou. Že ti není hamba :DD
 matouch4 Muž53 Kategorie
27.08.2023 19:20:23
Však si můžete notovat, mě to nevadí. Pro mě není ostuda jednou vyjít blbovy vstříc. Ostuda je to podruhé.
 matouch4 Muž53 Kategorie
27.08.2023 19:18:24
jesterka: Kdybys opravdu nechápala, tak nevadí, že jsem Ti napsal to, co jsem Ti napsal. ;-) Ale podle mě chápeš, jenom Ti je něco nepříjemný. Ale já si nemůžu pomoct. ;-)
 Cliff Booth Muž46 Kategorie
27.08.2023 19:16:10
Matouch: ale ja na to video reagovala az potom, kdy ses ptal, jestli mam koule dokoukat to video do konce, jinak by me fakt nenapadlo, ze to ma byt tema diskuze :D

Cliff: No nejak nechapu na co narazis? :D
 jesterka
27.08.2023 19:15:57
matouch4:

Předpokládáš, že když poznám, kdo je kdo, kdo má které profily, tak jsem bývalý nebo současný admin? Předpokládáš chybně. ;-) Ale další tip k tomu, kdo jsem nebo kdo jsem byl. Jen tak dál, ať se o mně mluví, spekuluje, to se mi líbí!

Kdybych byl admin a měl možnost banovat, tak bych to nikdy proti oponentovi nepoužil. Ale admin nejsem. A jestli někdy byl? Možná byl, možná nebyl.
 Cliff Booth Muž46 Kategorie
27.08.2023 19:07:21
Cliff Booth: je vůbec bezpečné se dohadovat s bývalým adminem? Nebo stále současným??
 matouch4 Muž53 Kategorie
27.08.2023 19:05:37
Matouch: Nekoukala jsem na video.
Pouze rikam, ze v totalite neni k nejakemu populismu moc duvod....
jesterka
----
OK asi jste oba stejně šíblý :D
 matouch4 Muž53 Kategorie
27.08.2023 19:01:25
jesterka:

Ještěrko, ještěrko, Ty taky, že jo? Já vím, že jo. ;-) Víš o tom, že jsi chytrá? Víš. Ale já Ti to i tak musím napsat. ;-)
Smajlík  Cliff Booth Muž46 Kategorie
27.08.2023 19:00:05
Cliff: a vidíš taková ještěrka hned pochopila, že jsem chtěl diskutovat o videu. I když napsala, že na něj koukat nebude.
Nesuď všechny podle sebe.
Smajlík  matouch4 Muž53 Kategorie
27.08.2023 18:56:31
"Tak hlavně abys měl ambici k tomu, abys jasně formuloval, o čem chceš diskutovat"

Asi tak :D
 jesterka
27.08.2023 18:48:47
matouch4:

Tak hlavně abys měl ambici k tomu, abys jasně formuloval, o čem chceš diskutovat.
Smajlík  Cliff Booth Muž46 Kategorie
27.08.2023 18:40:41
Cliff: myslím, že je to takhle OK...o videu píšu v zadání diskuze, dolů dávám odkaz a vlastně pořád dokola.
Nemám ambice k tomu, aby to pochopil každý.
 matouch4 Muž53 Kategorie
27.08.2023 18:29:05
matouch4:

Si najdi, co talent je, co není. Jinak je ta debata bezpředmětná.

Když chceš diskutovat o videích, tak ta videa dej do diskuze a napiš, že o nich chceš diskutovat. Napsal jsi kupu textu, tak se nediv, že lidi diskutují o něm.
 Cliff Booth Muž46 Kategorie
27.08.2023 18:25:38
Cliff...OK nebudu se hádat. Talent mají svým způsobem i absolventi inkluzivních škol, když zvládnou dát peníze na spořák.


Jestli diskutují o něčem jiném, než jsou ta videa, tak k diskuzi zhlédnutí těch videí není vůbec potřeba.
----
Tebe musela kousnout nějaká....ještěrka! :D
Ano radši bych diskutoval k tématu -k videu! než o čemkoliv jiném.

Na co sem ta videa kopíroval, je level II.
.....je to vlastně vzhledem k bodu, kam jsme se zatím (ne)dostali absolutně nedůležité :D

Kdo chce, stačí přečíst nadpis a brát ho jako vzkaz.
 matouch4 Muž53 Kategorie
27.08.2023 18:13:38
Ty už píšeš jako Kouba.
 nevíš která bije
27.08.2023 18:00:40
"Z něj plyne, že než talent tak základní investiční gramotnost. "

Což je v podstatě pro potřeby chápání zákonitostí totéž.

"A i smysl těch videí je uvědomit si, že se patterny opakují a že vysloveně je potřeba spíš studium a píle... Škoda že mi to nikdo nevyvratil. "

A na tohle potřebuješ videa? To je přece jasné, že to takhle chodí. Proč by ti to měl někdo vyvracet? Třeba na tom nic k vyvrácení není, pokud je, tak nikdo nebude s vyvracením ztrácet čas, hlavně to nijak nesouvisí s tím, o čem se tu bavíme, ani s tím, o čem jsi založil diskuzi, takže proč by vůbec někoho mělo napadnout něco vyvracet?

"Nikdo neví o čem ta videa jsou a přesto diskutuje. "

Jestli diskutují o něčem jiném, než jsou ta videa, tak k diskuzi zhlédnutí těch videí není vůbec potřeba.
 Cliff Booth Muž46 Kategorie
27.08.2023 17:47:58
jesterka:

Jasně, ale pokud někdo označí něco za populismus proto, že to je líbivé, tak to není populistické, pokud je populismus definován jinak. Fiala, a nejen on, to používají i v tom významu líbivosti, snadných, možná ani ne realistických řešení. Protože z definice populista nabízí líbivé řešení, tak to z toho řešení nedělá řešení populistické, když to řešení nesplňuje definici populismu. To nebrání tomu, aby ten populista byl populistou podle definice.
 Cliff Booth Muž46 Kategorie
27.08.2023 17:43:07
ještěrka: hm...... neměla bys k tomu nějaký motivační video?
 matouch4 Muž53 Kategorie
27.08.2023 17:30:47
Cliff: OK... už jsem chtěl pověsit investování na hřebík.
K tomu talentu... tady je historicky graf indexu sp500:
https://www.macrotrends.net/2324/sp-500-historical-chart-data

Z něj plyne, že než talent tak základní investiční gramotnost. Pro ten základ. A i smysl těch videí je uvědomit si, že se patterny opakují a že vysloveně je potřeba spíš studium a píle... Škoda že mi to nikdo nevyvratil.

Ale je to jednoduché. Nikdo neví o čem ta videa jsou a přesto diskutuje. Spíš povesim na hřebík snahy něco málo předat nebo o tématech diskutovat. Nebo sebe. Dopadá to vždy nedidkuzí k tématu a diskuzí o autorovi diskuze.
 matouch4 Muž53 Kategorie
27.08.2023 17:30:12
Cliff: Hmm porad mi moc neprijde, ze by se ty dve definice az tak lisily.. Nemuzu si pomoct :D Vzdyt i v tom puvodnim smyslu se populiste stavi za lid proti vladnoucim elitam.
Tak podobne se vsechny populisticke strany u nas taky obcas stavi za lid a strasi (potencialne) vladnouci elitou.. Ale teoreticky by to mel byt asi nekdo, kdo zatim nevladne. A je pravda, ze se to pouziva v pripade tech libivych a snadnych az skodlivych resenich, aniz by to nejak mirilo na lid, tak v tom smyslu je to mozna pouzivano spatne?

Ty priklady z wiki jsem uvedla v tom smyslu, ze jsi psal, ze Fiala ten pojem uziva spatne, pritom on ho pouziva proti ANO nebo SPD, kteri jsou uvedeni i na wiki...

Matouch: Neziskas nic, na to pusobis az moc pochybne. Maximalne pak ziskas pozitivni recenzi, kdyz se zadari.
 jesterka
27.08.2023 16:59:10
matouch4:

Blbej matouch byl použit v odpovědi pro gazzapo, která o blbém matouchovi psala. Jinak bych to nenapsal. To nebylo mé hodnocení tebe.

Konkrétně přispívám tím, co jsem napsal o talentu, to je použitelné skoro ve všem.
 Cliff Booth Muž46 Kategorie
27.08.2023 16:47:26
Cliff Booth: já si cením i těchto...rychlonázorů. Na to, aby člověk byl úspěšný v investování dosud stačilo dát peníze do indexu, který vždy rostl. Tedy pro větší zhodnocení není potřeba až tak talent, jako píle a disciplinovanost.

Ad pohřebnictví - jindy projevuješ větší smysl pro nadsázku, ale zažil jsem i tvé ego v jiných pozicích. Zkus být opatrnější v závěrech na ostatní lidi. Tedy neberu tě, že bys chtěl rejpat a dopředu nemáš zač :)
Tedy zatím to živí "blbýho matoucha" jak si někde nechtěl napsat a napsal.

Ale cokoliv máš konkrétního třeba i k investicím sem s tím. Jistě i to je tématem tété diskuze. Ray Dalio, W Buffett, Ch Munger...jsou žijící investoři, jejich názor je pro mnohé ostatní investory důležitý....konec konců jsou nejúspěšnější.

Ale jak říkám, přispěj spíš něčím konkrétním než svým dojmem.
 matouch4 Muž53 Kategorie
27.08.2023 16:25:25
"Za covidu byla jistá investice do Park Lawn Corporation... Krematoria a pohřební služby. Jistější investici jsem neviděl. Teď už to není tak jednoduché "

Jestli k tomu přistupuješ takhle, tak zkus investovat do společností, které vyrábějí atomové kryty. Je teď po nich větší poptávka.

Neber to jako rejpání, ale jak tě tak čtu, tak mi nepřijdeš jako někdo, kdo má předpoklady pro to, aby si vydělával investováním. Zvlášť když o tom musíš číst, koukat na videa, a víc přemýšlet. Kdybys pro to měl talent, tak už na začátku pochopíš souvislosti a máš první úspěchy, a tím studiem se budeš dále zlepšovat. Čím víc talentu pro něco máš, tím výš se můžeš dostat a čím víc práce tomu věnuješ, tím rychleji se zlepšuješ. Ty se podle toho, co píšeš, tak trošku plácáš na místě. Což by značilo, že talentovaný nejsi. Zkus o tom přemýšlet, zvlášť když jde o tvůj čas, prachy i život.
 Cliff Booth Muž46 Kategorie
27.08.2023 16:11:36
Za covidu byla jistá investice do Park Lawn Corporation... Krematoria a pohřební služby. Jistější investici jsem neviděl. Teď už to není tak jednoduché
 matouch4 Muž53 Kategorie
27.08.2023 16:07:43
jesterka:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Populismus

V tom prvním odstavci je vysvětleno, co je populismus. Dělení na elitu a lid. Pak jsou tam uvedeni politici, základem jsou nějaké zdroje, které jsou dole vypsány. Můžou to být populisté, nemusejí, nevím a neumím to posoudit.

Ještě níž je pak toto:
Termíny populistický či populista se v češtině používá také v pejorativním významu, ve kterém se termínem populista míní člověk prosazující údajně rychlá a líbivá, ale těžko uskutečnitelná a často až škodlivá řešení na složité socio-ekonomické problémy.[10][11] Taková nálepka se však vymyká tomu, jak je populismus definovaný v odborné literatuře.

Takhle se ten populismus používá u nás. Podstatou populismu ale nejsou lži, líbivá řešení apod., ale to, co je v tom prvním odstavci.
 Cliff Booth Muž46 Kategorie
27.08.2023 16:05:38
Ještěrka: co riskuji, když se to nepovede a co získám, když se to povede?
Smajlík  matouch4 Muž53 Kategorie
27.08.2023 16:02:52
A co je na tom videu zajímavýho. Takové líbivé žvatlání, nejspíše to vytvořila AI včetně hlasu.

Pro matouchy, aby se vydělávalo na reklamě.
 Alfredd
27.08.2023 16:00:35
Matouchu a ja nemam zajem o videa o investovani, furt ocekavam, ze zacnes psat co a kdy koupit, jinak to nema smysl
Smajlík  jesterka
27.08.2023 15:58:59
Cliff Booth: Tak zrovna na wiki jako priklad populisty uvadeji Trumpa, Okamuru, ale i ANO. Tak moc nevim, moc jsem ten rozdil nepochopila. Kazdopadne moc vlastne nechapu, kde je hranice mezi politikou, kdy obcas neco udelas vyhodneho pro lidi a populismem ..

Matouch: No Cliff ma asi pravdu v tom, ze se ten pojem populismus naduziva a podle me primarne ke straseni a se snahou opozici zdiskreditovat. Je to jakasi zapadni retorika, vsechny prasarny omlouvat tim, ze jsou ve jmenu demokracie..
Pritom do urcite miry je populisticke kazda strana (v tom vyznamu, v jakem se to dnes pouziva). Nemyslim, ze Babis, Okamura nebo Trump ohrozuji demokracii. A pokud ano, pak stejne jako jejich opozice. Nejde umele udrzovat neco, co nefunguje.
A nic nekonci nadobro, i krize se pravidelne opakujou. Podle me spis ten proces smerovani do pr .. urychlujeme.. Ale zatim to tak spatny podle me neni.
 jesterka
27.08.2023 15:55:03
Obě videa jsou od Raye Dalia, majitele jednoho z největších investičních fondů. Já jsem jen učedník a mám za úkol každému přinést tento materiál. Na úspěch teprve čekám.
 matouch4 Muž53 Kategorie
27.08.2023 15:53:23
Ještě třicet, možná čtyřicet let, a z tebe bude filosof na plný úvazek.
 Cliff Booth Muž46 Kategorie
27.08.2023 15:49:33
Jinak to video není jen o populismu či investování. Jako je o patternech, které se opakují a o schopnosti/ochotě se z těchto patternů poučit.

Zde něco podobného v animované verzi
https://www.youtube.com/watch?v=B9XGUpQZY38

Lidi mi, vzdy na to reaguji, že je to komerční. Proste si nedají práci ani s tímto večerníčkem.

Přitom se podle mě musí v každém po zhlédnutí tohoto videa vytvořit pozitivní pocit, že život lze ovlivnit. Že i špatná snaha je lepší než žádná. Vlastně s trochou snahy nic složitého
 matouch4 Muž53 Kategorie
27.08.2023 15:31:11
ještěrka: hodně lidem by pomohlo nevidět jen ČR, EU.. stačí trochu nadzvednout zadek a myšlení se v kabelu zas trochu rozproudí. Člověk to nevidí ze své perspektivy, netočí se v detailu, ale vidí třeba i ten populismus z širší (světové a historické) perspektivy.

Ono, že něco skončí jednou špatně, protože se historie opakuje, neznamená, že máme sedět a mít ruce v klíně. Kdyby se nepřipomíná holocaust, kdyby se neodsuzoval populismus - rychle řešení problémů lidem vlastní, tak kdo ví, jestli bychom si nebyli nuceni připomenout válku dříve.
Možná než že je populismus součást demokracie, historie spíš říká začátek konce demokracie
 matouch4 Muž53 Kategorie
27.08.2023 15:26:39
jesterka:

Měla by stačit česká wikina. ;-) Divný je, že to slovo chybně používá i pan premiér, profesor a politolog.
 Cliff Booth Muž46 Kategorie
27.08.2023 15:21:45
Cliff Booth: No, muzes me poucit :)
 jesterka
27.08.2023 15:19:56
naučené nabiflované nazpaměť a k čemu to komu je, příjde nový problém a jsou všichni víme kde.
--
Je to o přístupu k životu. Většina z nás se naučila učit ve škole. Pak mnozí ztrácejí potřebu. A pak.. každý je cvičný v tom, co k životu potřebuje. I sestry na dialyze. Každý umí něco. Možná se lisime v ambicích a píli. Opičí píle je víc než talent
 matouch4 Muž53 Kategorie
27.08.2023 15:18:08
Matouch: Nekoukala jsem na video.
Pouze rikam, ze v totalite neni k nejakemu populismu moc duvod, naopak demokracie k nemu primo vybizi. Vsechny parlamentni strany u nas jsou populisticke a presto nikdo nechce totalitu nebo valku. Naopak vyuzivaji demokracie a oblbovani lidi. Ze to muze skoncit spatne, to souhlasim.
A vyuzivat k obrane demokracie totalitni prvky - tim demokracii zabiji prave ti, kteri ty totalitni prvky zavadeji. To je ten paradox, ze demokracii zadusi ti, kteri o ni nejvic melou a hledaji ohrozeni venku...
Prikad - cim vic melou o rusky hybridni valce a dezinformacich, tim jsou svolnejsi k cenzure a postihovani lidi za nazor.
Jinak my tu nemame takovou chudobu, aby lide volili az tak extremisticky nebo aby byly takove strany. Jde to trochu jinym smerem bych rekla, nikoliv ale pozitivnim.

Sankce dle zkusenosti nefungujou, cile nejsou dosazeny, jen to odnaseji obycejni lide.
 jesterka
27.08.2023 15:07:10
jesterka:

Víš o tom, že populismus je něco úplně jiného, než za co populismus většina lidí u nás má? ;-)
 Cliff Booth Muž46 Kategorie
27.08.2023 14:58:19
Klasika, cvičené opice jsem zažil na dialýze, je to jak popisuješ, naučené nabiflované nazpaměť a k čemu to komu je, příjde nový problém a jsou všichni víme kde. Navíc empatie se naučit nedá že, tu člověk musí mít v sobě. A přesně měli naučené slova a věty a dokola je opakovaly, jak naučené stroje. A k čemu to komu je, když nechápe vůbec co dělá. Znám spoustu cvičených opic, ale v běžném životě si s nimi nepovykládáš absolutně o ničem, neumí ani zatlouct hřebík do zdi. Kámoška je " vdaná " 17 let, ten její všechno ví, všechno zná, všude byl, ale nedokáže ani navrtat polici, si musí pozvat odborníka i na jednoduché vrtání polic takže co k tomu říct :)
Smajlík  železnice jinak Muž40 Kategorie
27.08.2023 14:57:09
autista: ne, tak daleko jsem nedošel.
Alda: kmníčka také rád slyším, také mám pocit, že nás vrací na zem. Ale...video je takový big picture.
Cliff: roznášej radši rubly, jsou jemnější a neucpavaji odpad
Víla: jo, nejen v politice se člověk má učit. Třeba to hospodaření, kdy díky zkušenosti, myslíš na zadní kolečka. Určitě se ti osvědčilo, že štěstí přeje připraveným
Meliora: když se to nezměnilo za stovky tisíc let musí se to brát jako fakt
 matouch4 Muž53 Kategorie
27.08.2023 14:44:42
Ještěrka: máš koule to dokoukat do konce nebo ne? Populismus ať už pravý nebo levý býval v historii součást konce demokracie, začátek války nějakých skupin. Lenin nebo soudruh Hitler.. možná po čase i Trumpovy příznivci by neskončili útokem na Capitol. V tom videu mluví o tom, že zhruba 15%-20% jsou skalní levicaci a zhruba 20-30% volí pravicově a že ten zbytek se nechá zvyklat.Takže těsně po válce, kdy si lidé pamatuji její hrůzy, existuje společný zájem a lidé nebývají ve volbě militantní. Dokud je podchycen zájem většiny, demokracie a mír funguje. Jakmile lidi zapomenou na svá příkoří, chybí zásadní témata, populisté si je vytvoří a společnost rozdělí. I lidé v blahobytu se chtějí mít lépe a lépe.. Jak se říká, kdo seje vítr, sklízí bouři.

Video konci zajímavým konstatováním, že v procesu učení se, se některé země naučí na vývoji Ruskoukr konfliktu. Pochopí, co se stane, když se uvalí sankce... mají skutečně takovou moc? A pakliže nemají, budu dál chtít držet US dluh?
Tímto konfliktem se země učí a bohužel pro nás, ještěrko, nevidím žádné dlouhotrvající vítězství, jako soudruh na videu. Protože i kompromis v Ruskoukr válce je pro nás prohra. To neznamená, že to bude řešit naše nebo příští generace, ale nic netrvá věčně
 matouch4 Muž53 Kategorie
27.08.2023 14:38:53
Už sis aspoň konečně nastudoval, proč je hodnota subjektivní?
 autism-off
27.08.2023 13:59:34
"Co se stalo, když začali být lidé nespokojeni s demokracií a začali volit populisty"

Omyl, populismus je soucast demokracie primo z ni vyplyvajici. Jak nekdo psal, jde o vladu luzy. Resp. je to vlada vetsiny, ale co kdyz se ta vetsina snadno ovlivni a jedna emocemi?

U nas jsou populisticke vsechny strany v parlamentu - vlada (ktera se ale demokracii zaklina jak muze, az je z toho z jejich ust jen prazdny pojem) i opozice. A zaroven jsou to strany vice mene porad demokraticke, resp. zadnou totalitu tu asi vylozene nechteji. Tudiz se to nevylucuje.

Jinak taky nechapu to "ziti na dluh", tisk penez atd Nechapu, jak je mozny se neustale zadluzovat a ze je to vlastne v pohode.
 jesterka
27.08.2023 13:31:12
Je fakt, že kdyby politici znali lépe historii, jednali by jinak. V tomhle je chodicí knihovna Kmoníček. S ním mám rozhovory rád.

Na druhou stranu, z historie se poučit v reálu nejde. Zkušenosti jsou nepřenositelné, můžeš vědět, slyšet atd, ale když neprožiješ, neuvěříš a vždy se chováš malinko jinak.
 Alda
27.08.2023 13:26:56
Já roznáším letáky a jsem spokojenej.
 Cliff Booth Muž46 Kategorie
27.08.2023 13:23:52
Poučme se z historie. Když lidem říkáš, co nechtějí slyšet, dopadne to obvykle tak, že to pak nemáš čím říkat.
Smajlík  Veela Žena36 Kategorie
27.08.2023 13:19:36
Tak to snad vidíme každou chvíli v politice, že lidé mají krátkou paměť. Ještě aby mysleli na nějaké římské impérium...
 Ad Meliora Muž23 Kategorie
27.08.2023 13:16:38
Ray Dalio:

https://youtu.be/8-nhHgH8498
 matouch4 Muž53 Kategorie



Přidání rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
TVÁ PŘEZDÍVKA:

OPIŠ BEZPEČNOSTNÍ KOD:
Captcha

Tento inzerat koupíte on-line od 100 Kč.
Přidej inzerát on-line od 100 Kč
TEXT ROZHŘEŠENÍ:

PŘILOŽ SMAILÍKA:
Smail Palec nahoru Smail Hrozící Smail Drží palec Smail Není to důležité Smail Dostaneš do huby Smail Smutný Smail Cože?? Smail Safra Smail Pusinka
jupííí tak bacha držím palec to je fuk tumáááš ach jo no nééé ?! safra mmmuc
(žádný )


Změňte svoje cookies preference

Slevy do obchodu... NOTINO ...aktuálně.

REKLAMA
Copyright 2003 www.zpovednice.cz + www.spovednica.sk